Regeneracja wtryskiwaczy Delphi - co warto wiedzieć?

Odpowiednio wykonana regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Delphi pozwala przywrócić im pełną sprawność przy znacznie niższych kosztach niż zakup nowych podzespołów. W tym artykule opiszemy jak ją wykonać w od najstarszych do najnowszych modeli.

regeneracja wtryskiwaczy delphi

Wtryskiwacze Delphi są powszechnie stosowane zarówno w starszych, jak i nowszych modelach pojazdów. Jeżeli zauważymy objawy uszkodzonych wtrysków warto od razu poddać je diagnostyce. W przypadku, gdy wtryskiwacz wydaje się uszkodzony, zaleca się wówczas niezwłoczną diagnostykę i ewentualną regenerację, dzięki czemu unikniesz dalszych problemów.

Szukasz wtryskiwaczy Delphi gotowych do montażu❓

Posiadamy setki wtryskiwaczy do sprzedaży - nowe, używane oraz regenerowane❗

Zadzwoń - 737-310-284 lub 781-794-589, aby sprawdzić dostępność i cenę ✔️

Nie wiesz jakie wtryskiwacze pasują do Twojego auta i czy są u nas dostępne?
Nic nie szkodzi - Kliknij SPRAWDŹ PO NUMERZE VIN, a my znajdziemy je dla Ciebie 🙂.

Za nasze usługi i produkty możesz zapłacić w systemie ratalnym - zadzwoń i dowiedź się więcej.


Warto wiedzieć, że uszkodzone wtryskiwacze mogą porowadzić do kolejnych uszkodzeń w Twoim pojeździe. Dlatego w razie, gdy zauważysz objawy świadczące o awarii wtryskiwaczy należy działać jak najszybciej.

W poniższym wpisie przedstawimy najczęstsze usterki, jakich można doświadczyć w przypadku wtryskiwaczy firmy Delphi.

Wtryskiwacze Delphi "EURO 3" - seria modeli EJBR i EJDR

Wtryski Delphi z grupy EJDR i EJBR nazywane są potocznie "EURO 3" od nazwy zaworka przelewowowego jaki jest w nich stosowany.

wtryskiwacz delphi ejbr

Modele z serii EJDR były montowane w silnikach Forda o pojemności 2.0 TDCI i 2.4 TDCI.

Modele z serii EJBR miały znacznie szersze zastosowanie m.in. w popularnym silniku 1.5 dCi, 2.0 HDI, 1.8 TDCI. Poniżej kilka modeli pojazdów, gdzie możemy znaleźć wtryski Delphi EJBR:

Najczęstszą przypadłością wtryskiwaczy Delphi "EURO 3" jest uszkodzenie zaworka przelewowego. Naprawa tej usterki polega na wymiane uszkodzonego podzespołu na nowy, regulacji wtryskiwacza oraz nadaniu nowego kodu IMA. Zaworek o którym mowa oznaczony jest symbolem 9308-621C i przedstawiony na zdjęciu poniżej:

zaworek wtryskiwacza delphi euro 3

W przypadku wtryskiwaczy Delphi z grupy "EURO 3" zaleca się wprowadzenie nowego kodu IMA do sterownika silnika. Gdzie go znaleźć? Sprawdź na foto poniżej ( my do nadania nowych kodów dla wtryskiwaczy Delphi korzystamy z maszyny Stardex ):

kod wtryskiwacza Delphi euro 3

Wtryskiwacze Delphi "EURO 4"

Najrzadziej spotykana wsród wspóczesnych samochodów grupa wtryskiwaczy Delphi to "EURO 4". Należą do niej wtryski o symbolach:

W tej grupie także najczęstszym powodem awarii wtryskiwacza jest uszkodzenie zaworka przelewowego. W budowie bardzo podobnego do 9308-621C, a oznaczonego symbolem 9308-622B. Poniżej zdjęcie takiego zaworka:

zaworek wtryskiwacza delphi euro 4

Wtryskiwacze Delphi "EURO 5"

Kolejną grupą wtryskiwaczy Delphi były modele oparte na zaworku "EURO 5" o symbolu 9308-625C. Tutaj sporą grupę stanowią wtryskiwacze z serii EMBR stosowane w silnikach 2.0 TDCI / 2.0 HDI m.in. w pojazdach:

Wtryskiwacz delphi euro 5

Podobnie jak w przypadku poprzedniej grupy wtryskiwaczy Delphi najczęstszą awarią wtryskiwaczy Delphi "EURO 5" jest uszkodzenie zaworka przelewowego. Czasem awaria połączona jest ze zużyciem rozpylacza i naprawa polega na wymianie zarówno zaworka, jak i rozpylacza.

Poniżej zdjęcie zaworka przelewowego do wtryskiwaczy Delphi "EURO 5":

zaworek wtryskiwacza delphi euro 5

W przypadku wtryskiwaczy Delphi z grupy "EURO 5" ważne, aby po montażu do pojazdu regenerowanych lub nowych wtryskiwaczy wprowadzić nowe kody IMA do sterownika silnika. Gdzie go znaleźć? Sprawdź na foto poniżej ( my do nadania nowych kodów dla wtryskiwaczy Delphi korzystamy z maszyny Stardex ):

kod wtryskiwacza Delphi euro 5

Wtryskiwacze Delphi "EURO 6"

Wtryskiwacz Delphi "EURO 6" jest dość wrażliwy na niepoprawne warunki eksploatacji i zwykle uszkodzeniu ulega tutaj zaworek przelewowy. W odróżnieniu od poprzednich grup wtrysków Delphi, w tym przypadku dość często dochodzi także do szybkiego zużycia rozpylacza, co skutkuje niewłaściwymi dawkami paliwa podawanym do komory silnika.

Wtryskiwacz delphi euro 6

Regeneracja wtryskiwaczy Delphi "EURO 6" sprowadza się zwykle do wymiany zaworka oraz rozpylacza. W kolejnym etapie jest kalibracja oraz kodowanie wtrysków.

Cześci zamienne ( zarówno zaworki, jak i rozpylacze ) są dość łatwo dostępne, dlatego też naprawa tych wtryskiwaczy jest możliwa.

Poniżej zdjęcie zaworka przelewowego do wtryskiwacza Delphi "EURO 6":

zaworek wtryskiwacza delphi euro 6

Po wymianie wtryskiwaczy Delphi z grupy "EURO 6" do pojazdu regenerowanych lub nowych wtryskiwaczy należy wprowadzić nowe kody IMA do sterownika silnika. Gdzie je znaleźć? Zobacz na foto poniżej ( my do nadania nowych kodów dla wtryskiwaczy Delphi korzystamy z maszyny Stardex ):

kod wtryskiwacza Delphi euro 6

Szukasz sposobu na naprawę wtryskiwaczy? Zleć to profesjonalistom!

Daniel Kamiński

Autor: Daniel Kamiński

Specjalista w MokCed Service

Specjalizuje się w regeneracji wtryskiwaczy Commn Rail takich firm jak Bosch, Denso, Delphi i Siemens. Odpowiada za cały proces diagnostyki i naprawy wtrysków. Prywatnie zapalony wędkarz, pasjonat gier planszowych i dobrego kina.

Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić Ci korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Polityka Prywatności   
OK