Regeneracja wtryskiwaczy - cennik usług podstawowych
Test wtryskiwacza Bosch elektromagnetyczny -> od 50 zł / sztuka
Test na stole probierczym z wydrukiem
Test wtryskiwacza Bosch piezoelektryczny -> od 70 zł / sztuka
Test elektryczny ( rezystancja, izolacja, pojemność ) z wydrukiem + test na stole probierczym z wydrukiem
Test wtryskiwacza Siemens piezoelektryczny -> od 70 zł / sztuka
Test elektryczny ( rezystancja, izolacja, pojemność ) z wydrukiem + test na stole probierczym z wydrukiem
Test wtryskiwacza Delphi, Denso -> od 70 zł / sztuka
Test na stole probierczym z wydrukiem
Test elektryczny wtryskiwacza -> od 25 zł / sztuka
Test elektryczny ( rezystancja, izolacja, pojemność ) z wydrukiem
Kodowanie wtryskiwacza Bosch, Siemens -> od 60 zł / sztuka
Test na stole probierczym z wydrukiem + wygenerowny kod
Kodowanie wtryskiwacza Delphi, Denso -> od 75 zł / sztuka
Test na stole probierczym z wydrukiem + wygenerowny kod
Wymiana rozpylacza -> od 150 zł / sztuka
Wymiana rozpylacza + kalibracja + test z wydrukiem. Końcowa cena jest uzależniona od modelu wtryskiwacza.
Wymiana zaworka -> od 250 zł / sztuka
Wymiana zaworka + kalibracja + test z wydrukiem. Końcowa cena jest uzależniona od modelu wtryskiwacza.
* nowsze wtryskiwacze testujemy i kodujemy na maszynach: Stardex Dimas Ultima, Dieselland CR-TEST-4E lub Hartridge Sabre Master.
* wtryskiwacze starszego typu testujemy na: STW "Autoelektronika Kędzia" lub Bosch EPS
* testy elektryczne wykonujemy na urządzeniu Mega Tester V3 lub V4 od Open System
* każde stanowisko testowe posiada najnowsze dostępne aktualizacje
Ile kosztuje naprawa / regeneracja wtryskiwacza?
Na cenę końcową naprawy wtryskiwaczy common rail wpływ mają następujące czynniki:
I. Stopień uszkodzenia wtryskiwacza
To najistotniejszy czynnik końcowej ceny naprawy. Przedstawimy to w podziale na stopień uszkodzenia.
Najczęstsze uszkodzenia wtryskiwaczy to:
Uszkodzony rozpylacz
W przypadku, gdy do wymiany jest sam rozpylacz na cenę końcową składa się koszt rozpylacza oraz robocizny. Cena rozpylacza oscyluje od 140 do nawet 300 zł za sztukę.
Skąd taka rozpiętość cenowa?
Cena ta jest zależna od modelu wtryskiwacza oraz producenta podzespołu. Najdroższe są oczywiście części oryginalne ( np. Bosch, Siemens, Delphi ), tańsze dobrej jakości zamienniki, a najtańsze zamienniki jakości słabej.
My stosujemy cześci oryginale lub zamienniki dobrej jakości ( o ile są dostępne "od ręki" ).
Uszkodzony zaworek
Jeżeli wtryskiwacz nie utrzymuje ciśnienia to zwykle jest to objaw uszkodzonego zaworka. Zazwyczaj przy tym rodzaju uszkodzenia do wymiany jest też rozpylacz. Cena zaworka jest zależna, jak w przypadku rozpylacza od modelu wtryskiwacza oraz producenta.
Uszkodzony układ elektryczny
Najczęstsza przypadłość wtryskiwaczy piezoelektrycznych. W tym przypadku należy kupić inny egzemplarz wtryskiwacza ( nowy, regenerowany lub używany ), który ma ten element sprawny.
II. Model wtryskiwacza oraz producent części
Jak wyżej wyjaśniliśmy cena części zamiennych jest zależna od modelu wtryskiwacza oraz producenta ( czy jest to oryginał - Bosch, Siemens, Delphi; czy zamiennik )
III. Koszty robocizny
Na cenę kosztów robocizny wpływ ma stopień uszkodzenia wtryskwacza i zakres koniecznej naprawy. Znacznie więcej czasu trzeba poświęcić na wymianę wszystkich podzespołów niż samego rozpylacza.
Dlaczego nie stosujemy zamienników niskiej / wątpliwej jakości?
Dość często otrzymujemy zapytania od klientów, którzy chcą skorzystać z naszych usług po raz pierwszy o treści:
- "jakie podzespoły stosujecie do naprawy wtryskiwaczy?"
Odpowiedż:
- Stosujemy części oryginalne lub zamienniki sprawdzone o dobrej jakości.
Dlaczego?
Reklamacje
Prawdziwą radość sprawia nam, kiedy klient jest zadowolony z naszych usług i do nas wraca... Ale nie, gdy wraca do nas z reklamacją.
Reklamacje zdarzają się każdemu i w każdej branży ( nikt nie jest nieomylny ) i zdarzać się będą. Dokładamy wszelkich starań, aby miało to miejsce jak najrzadziej.
Stosowanie podzespołów najtańszych, niskiej jakości zwiększa częstotliwość reklamacji. Takie części zamienne potrafią zawodzić już po kilku dniach lub tygodniach użytkowania. I mamy reklamację. Sytuację niekomfortową zarówno dla klienta, jak i dla nas. Unikamy takich sytuacji, dlatego słabe, niesprawdzone podzespoły nie mają u nas zastosowania.
Wysoki współczynnik odrzuceń podczas testów
Każdy sprzedawany lub naprawiany przez nas wtryskiwacz musi zaliczyć testy na stole probierczym. Świadczymy usługi na dobry poziomie dlatego ... wtryskiwacz, który nie przechodzi testów = nie trafia do klienta. Koniec kropka!
Zastosowanie wąpliwej jakości zamienników sprawia, że nawet 40% naprawionych za ich pomocą wtryskiwaczy nie zalicza testów. Taki wtryskiwacz trzeba ponownie rozłożyć i zastosować kolejny egzemplarz podzespołu. Powodowałoby to wydłużenie czasu naprawy i z czasem frustarcję naszej kadry. Dlatego nie stosujemy części zamiennych słabej jakości.
Jak odbywa się regeneracja wtryskiwaczy?
Pierwszym krokiem jest demontaż wtryskiwacza na części pierwsze, którego musimy zregenerować. Przydatna jest tu specjalistyczna wiedza, aby nie spowodować większych uszkodzeń. Po rozbiórce na części następuje dokładne czyszczenie wtryskiwaczy. Stosuje się do tego kroku metodę czyszczenia w myjce ultradźwiękowej. Fale ultradźwiękowe w połączeniu ze specjalnymi środkami czyszczącymi pozwalają na dokładne oczyszczenie każdego elementu wtryskiwacza. Ten proces jest bardzo skuteczny i szybki, pozwala to zmniejszyć powstanie uszkodzeń mechanicznych, gdzie może wystąpić podczas zwykłego czyszczenia.
Po tym kroku, należy przeprowadzić diagnozę niewidocznych czasem na pierwszy rzut oka uszkodzeń i jakie one tworzą problem. Po analizie dokonuje się wymiany elementów które tego potrzebują, a także uszczelnienie, jeżeli jest to potrzebne.
Krokiem trzecim jest testowanie wtryskiwacza razem z pomiarem i jego ustawienie. Ta czynność odbywa się na stole probierczym. To ma na celu odtworzenie warunków pracy wtryskiwacza, a następnie dokonanie pomiarów tego testu.
Zinterpretowanie dobrze wyników pozwala na dokonanie popraw w ustawieniach. Jeżeli wtryskiwacz zostanie naprawiony, następuje montaż w silniku.
Cały proces regeneracji jest skomplikowany, dlatego też potrzeba wykwalifikowanej firmy do tego aby wtryskiwacz dostał nowe życie. Jest wiele etapów regeneracji i należy je przeprowadzić skrupulatnie i prawidłowo aby wtryskiwacz działał poprawnie.